Tuesday, July 30, 2013

ULSER MENYERANG !!!

*sambil tengok tv sambil tulis entry* 
Eh eh..Hai semua..Assalammualaikum. ^^ Happy Tuesday & Fasting Day ~
Rancangan hari nie zura nak buat kuih kegemaran zura iaitu Almond London versi zura. haha TAPI mood takde sebab ada ulser kat mulut. huwarghhh SAKIT WOIII SAKIT!!! Tak larat nak buat pape sebab rasa sakitnyaa hanya ALLAH je yang tahu TT___TT


To those yang terkena Ulser a.k.a mata ikan (sesetengah orang panggil mata ikan) Sabar yee!! zura faham situasi korang lebih lebih lagi sekarang tengah puasa. Bibir mesti kering dan pecah pecah. Nanti berbuka banyakkan minum air suam, kurangkan makan makanan pedas dan berminyak ye. Jangan lupa letak ubat. Meh zura promote ubat ulser yang elok. Ubat nie zura pakai kalau ada ulser kat mulut. Nama ubat nie BONJELA. *eh tertekan CAPS LOCK pulak* Bhahaha Biar Nampak sikitkan. Bonjela nie ada dijual dekat semua farmasi. Harganya lebih kurang RM 14-RM15.




Bonjela nie boleh di simpan di dalam peti ais dan boleh di bawa ke mana sahaja. Sangat kecil dan senang untuk disimpan. Kepada yang terkena ulser jangan letak garam ke ape, memang jadi tapi pedihnya hanya Allah je yang tahu. Boleh menggelupur kalau kita letak garam tue. Lebih baik letak Bonjela nie, dia sakit tapi tak pedih sangat. Korang cuba la nanti ye, zura nak pi rehat. Erghhh sakitttt!! Sekian.




p/s: Jangan letak bonjela masa puasa sebab takut tertelan. Tak pasai pasai batal pulak puasa kita. HIHI
****Salam Ramadhan****




Terima kasih sudi baca. Jangan lupa tekan "comment" dan "follow" ye?

No comments: