Wednesday, August 7, 2013

HIDANGAN HARI RAYA SIAP!!! (●ˆ▽ˆ●)/

Huhh fuhhh penat sangattt!! Baru selesai baking chocolate cake moist. Huhh Hai semua ^^ Hari nie zura sangat penat sebab pepagi tadi lepas sahur zura terus teman mak pergi pasar tani beli barang masak untuk buat rendang ayam, rendang daging, lontong/kuah lodeh dan ketupat. Maklumlahh esok dah RAYA!! (^^) Yeahhhh Hari nie pun cuaca mendung je mungkin sedih sebab Ramadhan bakal meninggalkan kita lagi 1 jam sahaja. Hurmm (-̩̩̩-̩̩̩_-̩̩̩-̩̩̩)


Memandangkan malam nie MALAM RAYA, family zura semuanya sibuk menyediakan juadah untuk pagi raya esok. Alhamdulillah dengan menggunakan tenaga kerja yang ramai, pukul 2 petang tadi semua hidangan dah siap. Ada rendang ayam, rendang daging dan ketupat. Dan dan yang bestnya finally zura dapat buat kek coklat moist. Yummyyy!! =) Malam nie mesti TAKBIR RAYA bergema. Syahdunyaa (-̩̩̩-̩̩̩_-̩̩̩-̩̩̩)


Selepas Subuh :  Pergi Pasar Tani beli barang masak


Pukul 10 pagi adik zura, awin start masukkan beras dalam daun ketupat nie
HASILNYA :  Ketupat masak sangat cantik ˆ)(ˆˆ)


Rendang Ayam ˆ)(ˆˆ)


Rendang Daging ˆ)(ˆˆ)


Jenngggg!! HAA nie chocolate cake sebelum dibakar


 Nie Cake chocolate moist yang dah siap!! ˆ)(ˆˆ)


Nampak sedapkan semuanya. HIHI Sabar kejap je lagi waktu berbuka. Di kesempatan ini zura ingin memohon ampun & maaf kepada semua yang membaca blog zura nie 'Andai kata selama zura menulis ada pihak yang terasa hati, terguris dengan penulisan zura.' 
MOHON BERIBU KEMAAFAN, MAAF ZAHIR BATIN daripada pihak zura sendiri. InShaAllah malam nanti zura update entry special untuk malam raya. SEKIAN




p/s:malam nie mesti ramai yang mengemas rumah disaat akhir, masukkan kuih raya dalam balang, masukkan duit raya dan gosok baju raya untuk pagi esok. Meriahnya Raya!!! (⌒∇⌒●)



SELAMAT HARI RAYA AIDILFITRI MAAF ZAHIR BATIN


Terima kasih sudi baca. Jangan lupa tekan "comment" dan "follow" ye?

No comments: