Monday, November 14, 2011

hujan emas dinegeri orang ,hujan BATU dinegeri sendiri

Assalammualaikum =)

Pernah tak korang melihat sendiri hujan batu @ ais ditempat tinggal/kediaman korang?
pernah tak??


Nie aku nk kongsi pengalaman aku bila hujan batu turun di kawasan rumah aku semalam.
Tepat 3.25-3.40 pm waktu Malaysia, Ahad..
Kawasan rumah aku kg.kenanagan, Puchong dilanda hujan ribut, petir dan hujan batu selama 15 minit (approximatly)



'ALLAHUAKBAR' adalah perkataan pertama yang aku ucap.
Sangat tak sangka , aku dapat melihat sendiri hujan batu yang berlaku semalam.
Hujan ais yang turun sangat kuat dan ketulan-ketulan ais banyak bertaburan di halaman rumah aku dan jiran2ku. Aku mengambil peluang untuk snap beberapa pic ketulan ais sebelum ais itu menjadi cair.

ketulan ais bertaburan di kelopak air hujan


ketulan ais daripada hujan batu yang turun (warna putih2)



Gambar2 tersebut adalah real bukan fotocopy .
Kejadian alam yang siapa sangka akan berlaku di kawasan kediaman aku .Sesungguhnya ALLAH yang menjadikan langit dan bumi, hujan dan matahari, manusia dan semua benda didunia ini .Jangan la kita merasa bangga diri, takabbur, riak atau perkara2 mazmumah yang akan membinasakan diri kita kelak .


 
Ade sumber yang dipercayai..ketulan ais dari hujan batu nie boleh ditelan..?
Benar ke? Sejauh mane kebenaran itu wallahu'alam .. aku tak pasti.
Tapi jika anda menelan ketulan ais dari hujan batu itu, ade kebaikannya..Insya'ALLAH.

YA ALLAH Sesungguhnya Engkau Maha Agung Lagi Maha Mengatahui .Allahuakbar!!


p/s:sangat kagum akan kebesaran ALLAH .Maha Pencipta *marilah muhasabah diri*


Wassalam =)

Terima kasih sudi baca. Jangan lupa tekan "comment" dan "follow" ye?